Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
Vliv edukačního programu na povědomí středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru
Šírerová, Karina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Vliv edukačního programu na povědomí středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru Cíle: Cílem bakalářské práce je zkoumat efekt edukačního programu na znalosti středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru. Vedlejším cílem této bakalářské práce je shrnout praktické a bezpečné zásady pro doprovázení nevidomého jedince ve veřejném prostoru a poukázat na důležitost edukačních programů pro veřejnost. Metody: Kvantitativní výzkumné šetření formou kvaziexperimentu sledovalo efekt edukačního programu u souboru 30 studentů gymnázia. Jako metodu sběru dat jsem použila test vlastní konstrukce založený na vědomostech probandů, formou testových otázek. Polovině probandů byl rozdán po absolvování edukačního programu, druhá skupina probandů na otázky odpovídala bez absolvování edukačního programu, pouze dle vlastních vědomostí. Pro výzkum jsem si zvolila za cílovou skupinu 30 studentů gymnázia ve věku 14 až 18 let. Výsledky: Z šetření vyplývá, že skupina patnácti probandů, kterým byl test rozdán po absolvování edukačního programu, má značně lepší povědomí o asistenci osobám ve veřejném prostoru než skupina kontrolní, což se prokázalo u 91 % otázek. Výsledky testu prokázaly, že zkušenost s pomocí nevidomému ve veřejném...
Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin tělesné výchovy
Koudelková, Adéla ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin TV Cíle práce: Hlavním cílem práce je vhled do problematiky integrace zrakově postiženého žáka do hodin tělesné výchovy v běžné třídě základní školy. Zjišťuji, jak se žák se zrakovým postižením cítí v hodinách TV a jak si myslí, že je vnímán svým okolím? Dílčím cílem výzkumu je zjistit, jak se v konkrétním případě žáka se zrakovým postižením zdařila integrace do běžné ZŠ, jak se na ní podílely a jak ji ovlivnily zúčastněné osoby. Rovněž chci zjistit, v jaké míře se taková integrace stává náročnou pro osoby, které se na ní podílejí. Metoda: Kombinování techniky rozhovoru, dlouhodobého pozorování a analýzy dat z pedagogické dokumentace v rámci případové studie žáka. Výsledky: Žák se zrakovým postižením byl úspěšně adaptován v procesu integrace v tělesné výchově běžné základní školy. Důkazem jsou pozitivní výsledky a pokroky integrovaného žáka. Výsledky však poukazují na problém integrace na 1.stupni, způsobený nedostatečnými kompetencemi pedagogů. Problémem se jeví nejednotný přístup k dítěti a potažmo i k integraci u zúčastněných osob. V takové míře je pak integrace náročnou nejen pro osoby integrující, ale také má negativní dopad na dítě. Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, zrakové vady, integrace, inkluze, vzdělávání, sport, výchova,...
Bariéry ovlivňující pohybové aktivity zrakově postižené mládeže
Folprechtová, Martina ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Bariéry ovlivňující pohybové aktivity zrakově postižené mládeže. Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké bariéry při pohybových aktivitách vnímá zrakově postižená mládež ve věku 7 - 18 let. Metody: Hlavní vědeckou metodou byl kvantitativní výzkum, ve kterém byl využit do češtiny přeložený dotazník PABS-VI. Výzkumu se zúčastnilo celkem 26 osob se zrakovým postižením ve věku 12,5 (± 3,2 roky). Shromažďování dat probíhalo v období od prosince 2020 do února 2021. Získaná data byla následně zpravována a vyhodnocena v programu Microsoft Office Excel. Výsledky: Došli jsme k závěrům, že zrakově postižená mládež ve věku 7- 18 let v České republice se v podstatě nijak zásadně neliší ve vnímání bariér od dětí z jiných zemí. Záměrem naší studie bylo identifikovat klíčové bariéry. Na základě provedeného výzkumu byly jako klíčové bariéry shledány: nedostatečná podpora v rodině, nezájem o cvičení nebo jinou pohybovou aktivitu. Velmi zásadní a častou bariérou je také nedostatek informací o možnostech sportovních aktivit v okolí bydliště nebo prostorách, kde je možné sportovat se zrakovým handicapem. Výsledkem naší práce je tedy zjištění, že zrakově postižené děti ve věku 7- 18 let různé národnosti mají často totožné nebo velice podobné vnímání bariér, které jim brání nebo znesnadňují...
Hry pro děti se zrakovým postižením v předškolním věku
HLADKÁ, Petra
Zrak je důležitým lidským smyslem, který poskytuje člověku nejvíce informací o jeho okolí, proto každá zraková vada ovlivňuje život člověka při všech jeho činnostech. K tomu, aby slabozraké děti uměly svůj zrak co nejlépe využít, je třeba je vhodně motivovat již v předškolním období. S problémy dětí se zrakovým postižením se měla autorka možnost seznámit během studijní praxe ve dvou speciálních mateřských školách. Protože ji tato oblast speciální pedagogiky zaujala, zvolila si jako téma bakalářské práce Hry pro děti se zrakovým postižením v předškolním věku. Teoretická část práce seznamuje čtenáře se základní fyziologií zrakového orgánu a procesem zrakového vnímání, klasifikuje dětské zrakové vady a zabývá se charakteristikou a výchovou dítěte se zrakovým postižením v předškolním věku. Dále je v práci uvedena obecná charakteristika pojmu hra, klasifikace her a jejich význam pro výchovu a rozvoj dětí se zrakovým postižením. Ve druhé části bakalářské práce byly navrženy pohybové hry a činnosti, které různým způsobem podněcují zrakové vnímání a zároveň umožňují rozvoj pohybových a manipulačních dovedností slabozrakých dětí. Soubor her je zpracován na téma "Zimní radovánky" a "Z pohádky do pohádky". Pro zpracování bakalářské práce byl zvolen kvalitativní způsob výzkumu, který umožňuje podrobně popsat navrhované hry a pomocí metody polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami dvou mateřských škol ověřit, jak se navržený soubor her uplatní v praxi. V poslední kapitole bakalářské práce byla provedena analýza zjištěných odpovědí a provedeno vyhodnocení využití navrženého souboru her v praxi. Bylo zjištěno, že navržené pohybové hry zvládly děti se zrakovým postižením na úrovni slabozrakosti bez větších problémů a při použití vhodných pomůcek a bezpečnostních opatření se tyto děti mohou účastnit všech pohybových aktivit jako jejich intaktní vrstevníci.
Vliv edukačního programu na povědomí středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru
Šírerová, Karina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Vliv edukačního programu na povědomí středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru Cíle: Cílem bakalářské práce je zkoumat efekt edukačního programu na znalosti středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru. Vedlejším cílem této bakalářské práce je shrnout praktické a bezpečné zásady pro doprovázení nevidomého jedince ve veřejném prostoru a poukázat na důležitost edukačních programů pro veřejnost. Metody: Kvantitativní výzkumné šetření formou kvaziexperimentu sledovalo efekt edukačního programu u souboru 30 studentů gymnázia. Jako metodu sběru dat jsem použila test vlastní konstrukce založený na vědomostech probandů, formou testových otázek. Polovině probandů byl rozdán po absolvování edukačního programu, druhá skupina probandů na otázky odpovídala bez absolvování edukačního programu, pouze dle vlastních vědomostí. Pro výzkum jsem si zvolila za cílovou skupinu 30 studentů gymnázia ve věku 14 až 18 let. Výsledky: Z šetření vyplývá, že skupina patnácti probandů, kterým byl test rozdán po absolvování edukačního programu, má značně lepší povědomí o asistenci osobám ve veřejném prostoru než skupina kontrolní, což se prokázalo u 91 % otázek. Výsledky testu prokázaly, že zkušenost s pomocí nevidomému ve veřejném...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.